ellyandgerard.reismee.nl

Day 1 + 2: We zijn onderweg / We are on our way

Dag 1 + 2: 27.1km, mooi, warm weer.

Het begon met een bus en treinreis naar ons eindpunt van vorig jaar: Vitry-le-François. We stapten om half 7 op de bus en waren ‘s middags om een uur of 3 in Vitry. De reis ging via het station van Antwerpen. Een prachtig oud station uit 1873. In 2007 is het erg veranderd toen er via een tunnel onder het station meerdere rails bij zijn gekomen. Er rijden nu treinen op 3 niveaus! We gingen van daar met de TGV naar Parijs. Topsnelheid 300km/h!

In Vitry was het nog 5km lopen naar onze kampeerplek bij de boer. Een leuke, heel rustige plek.

Dag 2 was een herhaling van vorig jaar. We stonden wel weer om 5 uur op vanwege de verwachte temperatuur van 28 graden. Dezelfde glooiende graan en aardappelvelden, maar ook regelmatig zonnebloemen. Het was 22.1 km naar de gite, een soort B&B. Het heet ‘Au Milieu de Nulle Part’, letterlijk ‘In het midden van nergens’ en dat klopt goed. Lekker rustig. We zagen onderweg ook weer veel bomen met maretak. Zie de foto’s. Verdere mooie bloemen en verschillende soorten vlinders.

/ English /

Day 1 + 2: 27.1km; nice, warm weather.

It started with a bus and train ride back to last year’s end point: Vitry-le-Francois. We got on the bus at 6:30am and arrived in Vitry around 3pm. Our journey went via the train station in Antwerp, Belgium. It is a beautiful old station from 1873. It changed a lot in 2007 when a tunnel was dug underneath the station, to add several railway lines. Trains now go through the station at 3 different levels! In Antwerp we took the TGV (French: Train à Grande Vitesse, or Train at High Speed) to Paris. Top speed 300km/h.

In Vitry it was just a 5km walk to our camp spot at a farm. A lovely, very quiet spot.

Day 2 was a bit of a repeat from last year. We did get up again at 5am because of the expected temperature of 28 degrees. We had the same rolling hills as last year, with fields of grain and potatoes. But this year also a number of fields of sunflowers. It was 22.1km to the gite, a sort of B&B. It is called ‘Au Milieu de Nulle Part’, literally ’In the middle of nowhere’. And that is quite accurate. A nice and quiet spot.

We also saw lots of mistletoe again in the trees on the way. See the photos. Apart from that some beautiful flowers and different kinds of butterflies.